عضویت

۱۸ اردیبهشت ,۱۴۰۳

(تغییر زبان)

{main_header}

۱۸ اردیبهشت ,۱۴۰۳

۱۸ اردیبهشت ,۱۴۰۳

اورهال و راه اندازی توربین گازی MAN THM 1304 برای اولین بار در ایران

شرکت مهندسی آریو انرژی وندا موفق شد برای اولین بار در ایران توربین گازی MAN THM1304-11 را در ایران بازسازی اساسی کرده و راه اندازی نماید. شایان ذکر است که تمامی قطعات مصرفی برای اورهال این توربین (بیش از 500 قطعه) نیز ساخت خود این شرکت بوده است. این شرکت توانسته کمتر از مدت زمان زمان پیش بینی شده پیمان، پروژه را تحویل دهد که پس از نصب توربین در ایستگاه تقویت فشار گاز اراک، تست های راه اندازی آن نیز با موفقیت انجام شد و توربین مورد بهره برداری قرار گرفت. انجام این کار در ایران حدود 3 میلیون دلار جلوگیری از خروج ارز داشته است که در برنامه های آتی می توان با انجام این کار در کشورهای همسایه نیز به ارز آوری منجر گردد.

از جمله محصولات استراتژیک که در این توربین استفاده شده است می توان به شیر کنترل سوخت توربین اشاره کرد که این شیر نیز به گونه ای قلب توربین به شمار می رود و در صورت کوچکترین خطا مانع راه اندازی توربین می شود، که این شیر نیز برای اولن بار در ایران توسط این شرکت ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محصولات استراتژیک دیگر این توربین نیز که برای اولین بار در ایران ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است می توان به سیل‌های ناحیه داغ هلیکوفلکس، و سیل سکتورهای کمپرسور و نیز ترموکوپل خروجی HP این توربین اشاره کرد.

همچنین دیگر قطعات استراتژیک این توربین که هنوز در ایران ساخته نشده است از جمله گیربکس خورشیدی و نازل سوخت پاش این توربین نیز از محصولات آتی این شرکت می باشد که هم اکنون در مرحله ساخت می باشد.

اشتراک گذاری: