عضویت

۸ اردیبهشت ,۱۴۰۳

(تغییر زبان)

{main_header}

۸ اردیبهشت ,۱۴۰۳

۸ اردیبهشت ,۱۴۰۳

مخاطبین و شرایط عضویت

  1. عضویت در بخش اراضی: در این حالت، به شركت فناور و دانش‌بنیان واجد شرایط، قطعه زمینی واگذار می‌شود تا ضمن طراحی ساختمان، نسبت به احداث و بهره‌برداری از آن و استقرار در پارک اقدام نماید.

شركت‌های فناور و دانش‌بنیان‌هایی که سابقه نسبتاً طولانی فعالیت اقتصادی در حوزه تكنولوژی‌های برتر داشته و دارای آزمایشگاه‌ها و كارگاه‌های تخصصی و كادر متخصص مناسب بوده و امكان توسعه فعالیت و اشتغال را تا میزان خوبی دارا هستند، واجد شرایط عمومی این بخش شناخته می­‌شوند. متراژ اراضی قابل واگذاری، حداقل 500 و حداكثر 2000 متر مربع است و امکان تجمیع هم در صورت نیاز به متراژ بیشتر امکان پذیر می باشد.

    2. عضویت در واحد های استیجاری: شركت‌های دانش‌بنیانی كه فعالیت اقتصادی را شروع نموده اما حجم فعالیت و توان مالی محدود داشته و نیازی به ساختمان یا آپارتمان مستقل نداشته باشند و امكان پرداخت هزینه اجاره را دارا هستند، می‌توانند در این واحدها مستقر شوند. فضاهای استیجاری پارک، شامل ساختمان ستاد و یا قسمتی از فضای شركت‌های بخش اراضی است. در ساختمان ستاد، متراژ واحدها  بین 20 تا 110 مترمربع می باشد

    3. عضویت در مرکز رشد: افراد دارای ایده و فارغ التحصیلان میتوانند پس از ارایه درخواست و ارزیابی در مرکز رشد پارک مستقر شوند.

  1.  

مخاطبین

  • شرکت های دانش بنیان و فناور
  • واحد های تحقیق و توسعه شرکت های تولیدی و صنعتی
  • مراکز آموزشی، تحقیقاتی و فناوری
  • صاحبان ایده و طرح های نوآورانه و فناورانه
  • موسسات و شرکت های ارائه دهنده خدمات تجاری سازی
  • شرکت های سرمایه گذار مرتبط با فناوری
  • واحدهای ارائه دهنده خدمات عمومی

حوزه های فناوری مورد پذیرش

  • نانو
  • بیو
  • تجهیزات پزشکی
  • نفت و گاز
  • هوا و فضا
  • ICT

مراحل پذیرش در پارک

برگزاری جلسه معارفه و بازدید پارک

ابتدا نامه ای از طرف شرکت متقاضی عضویت در پارک در سربرگ شرکت به همراه مهر و امضا، طبق فرمت مشخص شده از سوی شرکت متقاضی به منظور بازدید و جلسه معارفه به ستاد پارک ارسال و نمایندگان شرکت به منظور حضور در جلسه معارفه و بازدید از پارک معرفی میگردد. این جلسه جهت آشنایی با شرکت متقاضی و همچنین آشنایی بیشتر شرکت ها نسبت به مزایا و خدمات پارک علم و فناوری ایرانیان و منطقه ویژه اقتصادی می­باشد.

تکمیل کاربرگ های عضویت در پارک و پرداخت هزینه ارزیابی

پس از برگزاری جلسه معارفه و بازدید پارک، شرکت متقاضی میبایست کاربرگ های عضویت در پارک را جهت ارزیابی به صورت فایل الکترونیکی و زونکن فیزیکی تکمیل و به صورت رسمی تحویل پارک نماید( از قسمت “درخواست  عضویت” شرکت ها میتوانند نسبت به دریافت کاربرگها اقدام نمایند). همچنین مقتضی است شرکت متقاضی نسبت به پرداخت تعرفه ارزیابی و ارسال رسید واریز اقدام نماید.

برگزاری جلسه بازدید و ارزیابی شرکت متقاضی

در این مرحله جلسه­­ ای با حضور نماینده و کارشناس واحد امور موسسات و شرکتهای فناور و همچنین کارشناس تخصصی و فنی در محل شرکت متقاضی جهت بازدید و ارزیابی شرکت برگزار می­گردد.در جلسه ارزیابی لازم است مدیرعامل شرکت، مدیر مالی و همچنین کارشناسان فنی و تحقیق و توسعه شرکت نیز حضور داشته باشند.

بررسی و ارزیابی شرکت در شورای جذب و پذیرش

پس از برگزاری جلسه ارزیابی و بررسی اسناد ارایه شده توسط کارشناسان، در جلسه ای مجزا و با حضور معاون و ریاست پارک در خصوص عضویت شرکت متقاضی تصمیم گیری خواهد شد

اعلام نتیجه کمیته جذب و پذیرش به شرکت متقاضی

 بر اساس درخواست شرکت، 2 الی 3 قطعه زمین به شرکت متقاضی پیشنهاد خواهد شد و پس از انتخاب توسط شرکت متقاضی و مطالعه مفاد قرارداد نسبت به ارسال نامه اعلام آمادگی جهت عقد قرارداد اقدام خواهد شد.