عضویت

۴ اردیبهشت ,۱۴۰۳

(تغییر زبان)

{main_header}

۴ اردیبهشت ,۱۴۰۳

۴ اردیبهشت ,۱۴۰۳

تالیف کتاب “راهنمای تقسیم سهام داینامیک” با حمایت پارک علم و فناوری ایرانیان

چاپ کتاب ارزشمند “راهنمای تقسیم سهام داینامیک” با حمایت پارک علم وفناوری ایرانیان

به گزارش واحد ارتباطات و امور بین الملل پارک علم و فناوری ایرانیان، کتاب “راهنمای تقسیم سهام داینامیک” با حمایت پارک علم و فناوری ایرانیان چاپ و توزیع گردید. این کتاب توسط Mike Muir تالیف شده، و به شیوه تقسیم سهام در استارتاپهای در حال اندازی می پردازد، چارچوبی که در این کتاب آموزش داده می شود، کمک می کند تا هر فرد بر اساس آورده ایی که برای شکل گیری کسب و کار در اختیار تیم قرار می دهد به بصورت عادلانه سهم خودش را دریافت نماید.

یکی از اولین چالش های استارتاپها و کسب و کارهای در حال شکل گیری، تقسیم کیک (تقسیم سهام) بر اساس ارزش حضور هریک از افراد و آورده هایشان است. این روش، به دلیل فقدان یک الگوی مشخص، اغلب یا در همان روزهای اول با عدم توافق میان موسسان مانع شکل گیری تیم و کسب و کار می شود و یا حتی در صورت توافق غیر اصولی و غیر عادلانه، بعدها بحران ساز خواهد شد.

تقسیم برابر سهم برای توافق سریعتر و شروع فوری فعالیت استارتاپ، نداشتن متر صحیح و ارزش گذاری هیجانی روی تخصص و آورده افراد که گاهی بیش از حد بالاتر و گاهی بیش از حد پایین تر از واقعیت است، همینطور تمایز قایل نشدن بین سهم کسی که پول می آورد و سهم کسی که آورده اش خدمت تخصصی خودش است، همگی می توانند از دلایل شکست استارتاپها باشند. متدلوژی این کتاب، مانع بروزرسانی بسیاری از این خطاها می شود و چهارچوبی عادلانه و شفاف را پیشنهاد می دهد.

جهت تهیه کتاب مذکور با شماره ی ۰۲۱۶۶۵۰۰۰۶۵ داخلی ۱۴۴۲ (آقای حیدری) تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری: